KEP Hesabı İle Neler Yapılabilir?

Kayıtlı elektronik posta hesabı ile her türlü hukuki, ticari belge ve yazışmaları gönderebilir, gönderildiği şekilde de iletebilirsiniz.  Alıcıların kim olduğunu tespit eden, gönderilen içeriklerin güvenli hale gelmesi ve değişmemesini sağlayan sistemler de kep sistemleri olarak adlandırılabilir. Gelişmiş dünya ülkelerinde uzun senelerdir kullanılan kep sistemleri ülkemizde de faaliyetlerini sürdürmektedir. Çeşitli sektörlerde hizmet veren işletmeler, kamu kurumları, hemen hemen tüm vatandaşlar da hazırladığı içerikler ve belgeleri güvenli olarak gönderebilmektedir. Yazışmaların uluslararası standartlara uygun şekilde, teknik biçimde de güvenli olarak yapılmasını sağlayan kep sistemi kullanıcılara e-posta hizmetleri sunar.

KEP Sistemi Ne İşe Yarar?

Resmi yazışmaların uluslararası biçimde, mevzuata uygun şekilde, güvenli olarak yapılmasına da imkan sağlar. Kayıtlı elektronik postalara geçme suretiyle mağdur olmanızın da önüne geçmiş olabilirsiniz. Kayıtlı elektronik posta hukuki ve yazışma, belge paylaşımlarını olduğu şekliyle de korumaktadır. Yazışmaların da hukuken delil olarak sayılabilmesi için kayıtlı elektronik posta son derece profesyonel hizmetler sunmaktadır. Kullanıcılara genel anlamda e-posta hizmetleri sunulurken şunlar gerçekleştirilmektedir:

●Gönderilmişse ulaşılıp ulaşılmama durumu,

●E-postaların ilgili kişilere gönderilip gönderilmeme durumu,

●Gönderilen e-postalara erişilip erişilmeme durumu,

●E-postaların iletilme zamanlarını tespit etmeleri,

●İçeriklerin değişme durumunu garanti altına almak,

●Hukuken de geçerli deliller oluşturabilecek şekilde sistemlerin korunmasını sağlayan sistemlerdir.

Kayıtlı Elektronik Posta İçin Gereken Belgeler Nelerdir?

Kayıtlı elektronik postalar alınması için yapılacaklar arasında öncelikle sistemlere üye olmak gerekmektedir. Gereken belgeler ve bilgiler hazırlanarak en yakın müdürlükten hesap alınabilir. Kep başvurusu yapmak amacıyla gereken belgeler arasında şunlar yer almaktadır:

-Gerçek kişiler için hazırlanan kayıtlı elektronik posta hesabı ön başvuru formu,

-Pasaport, nüfus cüzdanı, ehliyet gibi kimlik yerine sayılan, üzerinde TC kimlik numarası yer alan resmi, geçerli belge, fotoğraflı olması iyi olacaktır.

Kayıtlı Elektronik Posta Nasıl Alınır?

Kayıtlı elektronik posta alınması için gereken bazı işlemler bulunmaktadır. Öncelikle hizmet sağlayıcıyla iletişime geçmek, kayıt olmak gerekmektedir. Kurumsal veya bireysel olarak hesap açmak istiyorsanız da ilgili bölümlere tıklayarak karşınıza çıkan ekrandan bilgileri girebilirsiniz. Bireysel olarak hesap açılacaksa kimlik teyit edecek yollarla hesap açılabilir. Kurumsal olan hesaplar e-imza ile açılabilme imkanına sahip olup istenen belgeler de e-posta yoluyla hizmet sağlayıcı firmaya gönderilebilir. Kayıtlı elektronik postalar bu ihtiyaçları karşılamak amacıyla ortaya çıkmıştır. Hukuki ve ticari yazışmalar, belge paylaşımlarının da olduğu şekliyle korunmasını sağlamaktadır. Alıcı kimlikleri de kayıtlı elektronik posta sistemiyle kontrol edilerek içeriklerin değişmesinin de önüne geçmektedir. Yasal anlamlarda da yazışmaların hukuken geçerli olması ve kesin delil haline gelmesi kayıtlı elektronik postalar sayesinde olmaktadır. Mahkemelerde de kesin olarak delil kabul edilmekte olup çeşitli durumlarda mağduriyetlerin önüne geçilmesinde de yardımcı olmaktadır. Hukuken sıkıntılı hallerde de korunmayı bu şekilde rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.

Tüm Yönleriyle KEP Sistemi!

Alanında uzman hizmetler sunan firmalar başka bir taraftan da zamandan tasarruf etmenizi sağlayan sistemleri sunmaktadır. Tüm iletiler kep ile kayıt altına alınmakta olup değişimine de izin verilmemesiyle geçerliği her an korunmaktadır. İşletmelere ait yasal süreçlere de katkı sağlayan Kep sistemi çevre dostu, masrafsız iş süreçleri vaad etmektedir. İletişim sürecinde oldukça çok güvenlik sağlayan kep sistemi güvenliğe önem verir. Mekan ve zamandan bağımsız şekilde işlem yapılabilmesine imkan vermektedir. İstenen her ortamda sistemler üzerinden de gönderim ve alkımlar da hızlı şekilde yapılabilmektedir. Hukuki geçerliği olan kep sistemi elektronik ortamlarda iş sürecinizi de gerçekleştirmenize imkan sağlamaktadır. Bu şekilde tüm gönderilerin iletilme ve alınma zamanları da belirli olmaktadır.

Yorum yapın