Sitede Kalma Oranının SEO’ya Etkisi

Bir web sitesinin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasında birden fazla etmen vardır. Google arama sonuçlarını sıralarken, bu etmenleri göz önüne alır ve ona göre bir sıralama yapar. Webmaster forumlarında, bloglarında web sitelerinin nasıl üstte çıkacağına dair bilgiler verilmektedir. Bu bilgilere baktığımızda yoğunluk “baclink” sayısına odaklanmış durumda.

Yani ne kadar çok baclinkiniz varsa Google sizin sitenize o kadar değer verir, aramalarda sitenizi üste taşır fikri ağırlık kazanmakta. Hatta webmaster dünyasıyla ilgilenenlerinde çok iyi bildiği gibi “baclink piyasası” kurulmuştur. Xxx kişi xxxx ücret karşılığında size xxx sayıda baclink sağlar. Bu piyasa yoğun ilgi görür. Öte yandan baclink çalışması yaptıranların bir kısmı Google’yi aldatmaya yönelik tavırları ve yapay baclink elde ettikleri için Google tarafından cezalandırılır.

 

Yapay baclink elde edipte bu yapaylığı Google’ye çaktırmadan yapanlarda var tabiki. Ve fakat dünya arama motoru devi Google bu denli basit uygulamalarla kandırılamayacak kadar karmaşık bir algoritma kullanır. Yani bir web sitesinin Google aramalarında üste çıkmasında tek başına baclink sayısı, baclink kalitesi asla ve asla yeterli olmaz. Site tasarımı, sitenin kod yapısı, sitenin yaşı, sitenin güncellenme sıklığı ve daha pek çok sebep bir web sitesinin üst sıralarda çıkması için bakılan unsurlardır.

Ve Altın Kural!

Sitem kaliteli fakat google de üst sıralarda çıkamıyorum diyen binlerce webmaster var. Peki ama bu kalite kriteri kime göre neye göre yapılır?

Sitede Kalma Oranı. Google tüm kullanıcı davranışlarını takip eder. Ortalama bir kullanıcı hangi kelimeyi aratmış hangi siteye gitmiş gittiği sitede ne kadar kalmış.

Sitede kalma oranı Google açısından o sitenin kaliteli içerik sunup sunmadığını, kullanıcı odaklı bir site olup olmadığınının göstergesidir.

Siz istediğiniz kadar baclink alın, site tasarımız muhteşem ötesi güsel olsun, sitenizin kod yapısı %100 Google dostu olsun, sitenize gelen ziyaretciler sitenizde kısa süre kalıp ve sitenizi / sayfanızı terk ediyorsa Google aramalarında üst sıralarda çıkamazsınız.

Sitede Kalma Oranı Nasıl Artırılır?

 

1: Aldatıcı Başlık Kullanmayın

 

2: Çok kısa yazı girmeyin

 

3: Sitenizi girdiğiniz yazıları resimlerle, videolarla destekleyin

Aldatıcı başlık neden kullanmamalıyız?

Bir kısım site sahibi, spam yaparak gerçeği yansıtmayan başlık kullanarak google aramalarını kendi sitesine çekmeye çalışır. Örneğin. 2012 yılı mart ayında memur maaşlarına zam yapılacak olsa bu haberle ilgili aramaları kendi sitesine çekmek için zam oranları açıklanmadan sitesine “2012 Mart Ayı Memur Zamları” diye başlık açıp konu içeriğinede aldatmaca 3-5 kelime girerek işi götürmeye çalışır. Peki sonuç ne olur? X kullanıcı arama motoruna ilgili kelimeyi yazar aramayı başlatır. Arama sonucunda sizin sitenize geldiğinde başlığın aldatmaca olduğunu anlar ve sitenizle girmenizle çıkması bir olur. O kelimeden günde 10 bin ziyaretci sağlasanız bile Google yi aldattamazsınız. Zira Google sitenize gelen ziyaretcinin sitenizde ne kadar kaldığına bakar eğer sitede kalma oranı düşükse eksi puanı alırsınız.

Kısa yazılar/makaleler kullanmayın. Sitenize gelen ziyaretci 3 satırdan oluşan bir yazıyla karşılaşınca bu 3 satırı çok kısa sürede okur işi biter ve siteyi terk eder. O yüzden mümkün olduğu kadar sitemize girdiğimiz yazıları uzun, kullanıcıyı doyuran, aradığı şeyi ona veren yazılar girmeliyiz. Tabi yazının uzunluğu çok abartılı denecek kadar uzun olursa kullanıcı bunu okumaktan sıkılabilir o nedenle ne çok uzun ne çok kısa yazıları seçmeliyiz.

Yazıları resim ve videolarla destekleyelim. Görsellik her zaman ilgi çeker sitenize gireceğiniz yazıyla ilgili bir resim olursa kullanıcıya görsel açıdan güzel gözkür. Yine konuyla bire bir bağlantılı video eklerseniz kullanıcı o videoyu izler. Buda sitede kalma süresini artırır.

 

Yorum yapın