Türk Telekom’da işler gıcırında!

Çalışan sayısını her geçen gün arttırarak 34 bin 886’ya ulaştıran Türk Telekom, 2011 yılında 2,3 milyar liralık yatırım gerçekleştirdiklerini de haber bültenlerine aktardılar. Yapılan yıl sonu mali açıklamasında altyapı ve teknolojiye yönelik yapılacak yatırımların devam edeceği sinyali verilirken, grubun yatırım miktarını %32 arttırdığı da ifade edildi.

Yapılan yatırımlar ile birlikte Türk Telekom Grubu’nun çalışan sayısı yaklaşık 750 kişilik artışla 34 bin 886 oldu. Grubun, 2011 yılı konsolide cirosu, yüzde 10 artarak 12 milyar liraya yükseldi.

Türk Telekom Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Hakam Kanafani, sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde şunları kaydetti:

”Türk Telekom Grubu’nun 2011 yılında güçlü bir finansal ve operasyonel performans sergilediğini açıklamaktan memnuniyet duyuyorum. Konsolide gelirimiz yıldan yıla yüzde 10 artışla 12 milyar liraya yükselerek, şirket tarihinde rekor seviyeye ulaştı. Grup FAVÖK yüzde 5 artarak 5,1 milyar liraya ulaşırken, FAVÖK marjı yüzde 42,5 olarak gerçekleşti. Türk Telekom Grubu, 2011 yılında 2,29 milyar lira yatırım harcaması ile sabit ve mobil operasyonlarına yatırım yapmaya devam etti. Bu yatırımlar çekirdek altyapımızı güçlendirmemize, 3G müşteri sayımızı artırıp kapsama alanımızı genişletmemize ve fiber geniş bant gibi yeni teknolojiler sunmamıza imkan vererek daha da büyümemizin önünü açıyor.”

MOBİL MÜŞTERİDE 1.1 MİLYON NET YENİ MÜŞTERİ KAZANDI
Mobil şirketleri Avea’nın, 2011 yılında gelirlerini yıldan yıla yüzde 16 artırdığını ve mobil pazardaki yoğun rekabete rağmen faaliyet performansını iyileştirdiğini vurgulayan Kanafani, ”Mobil müşteri tabanımızı 2011 yılında 1,1 milyon net yeni müşteri kazanarak yüzde 10 artırdık. Avea geçen sene numara taşınabilirliğinde en fazla müşteri edinen operatör oldu. Kalite taahhüdümüzün teyidi olarak, dağıtım kanalı, müşteri ilişkileri ve şebekeye yatırım yapmaya devam ettik. Bu kapsamda, 3G baz istasyonu sayısını ikiye katladık ve münhasır bayilerimizin sayısını yüzde 32 artırdık. Yatırım yaptığımız bir başka alan da marka değerimiz oldu ve başarılı kampanyalarla marka değerimizi artırdık” ifadelerini kullandı.

Sabit hat gelirlerinin yıldan yıla yüzde 8 büyüdüğünü belirten Kanafani, ”Ev Avantaj” markasıyla sundukları sabit hat paket ürünlerinin ”başarısını sürdürdüğünü”, 2010 yılındaki yüzde 34 oranına kıyasla, şu anda 15 milyon müşterinin yarısının paket ürünlerini kullandığını bildirdi.

ADSL MÜŞTERİ TABANI 6.8 MİLYONA ULAŞTI!
ADSL müşteri tabanının da yüzde 3 büyüyerek 6,8 milyona ulaştığını kaydeden Kanafani, sabit geniş bantta milyonlarca müşteriye daha yüksek hız ve kapasite sunarak, müşterileri üst paketlere geçirmeye devam ettiklerini, sınırsız paket kullanan TTNET ADSL müşterilerinin oranının 2010 yılında yüzde 50 iken, 2011 yılında yüzde 62’ye yükseldiğini belirtti.

2011 yılında Türk Telekom’un Brand Finance tarafından üst üste üçüncü kez ”Türkiye’nin en başarılı markası” seçildiğini hatırlatan Kanafani, şu değerlendirmede bulundu:

”Türk Telekom Grubu’nun elde ettiği güçlü ivmeyi sürdürmek ve 2011 yılında elde ettiği başarıların üstüne yenilerini inşa etmek için güçlü bir konumda olduğuna inanıyoruz. İleriye baktığımızda, önümüzü çok iyi görebiliyoruz. Kalite taahhüdümüzü sürdürerek, müşterilerimizin tüm iletişim ihtiyaçlarına cevap verme yönündeki çalışmalarımıza devam edeceğiz. İleri seviyedeki teknik bilgimiz, gelişmiş dağıtım kanallarımız, güçlü markamız, yakınsama ürünlerimiz, takım çalışması ve grup şirketlerimiz arasındaki sinerji ile büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz.”

Yaptığı kampanyalarla internet kullanımı yaygınlaştırma ve “internetsiz ev kalmasın” sloganıyla birlikte kişileri internet kullanımına teşvik eden Türk Telekom grubunun başarılarının devamını dilerken, uluslararası arenada ülkemizi gururlandıracak seviyede bir şirketin varlığının bizi mutlu ettiğini de ifade etmek isteriz.

Yorum yapın